Online marketing anyagok: microsite, HTML5 banner, EDM, hírlevél készítés
Marketing anyagokat leginkább médiaügynökségeknek szoktam készíteni egy-egy kampány részeként. Ebbe tartozik a statikus vagy aminált HTML5 banner, az online hírlevelek és igény esetén a kampány landing oldala is.
Dolgoztam több médiaügynökségnek, tudom, hogy ezek az anyagok általában rövid határidővel készülnek és az utolsó pillanatban is érkezhet módosítási kérelem az ügyfél részéről. Nem szoktam ebből problémát csinálni, tudom, hogy ez a téma ezzel jár.
Microsite, landing page
Online marketing kampányok esetében gyakran van szükség egyedi landing oldalakra. A landing oldalak általában egy-egy kampány céloldalai, ide vezetnek a bannerkampányok, social media hirdetések és a hírlevelek is. Ezen az oldalon foglalják össze az adott termék, esemény vagy szolgáltatás részleteit. Ha a látogatókat jól célzott landing oldalakra küldjük az nagymértékben hozzá tud járulni, hogy elérjük a kitűzött konverziós célt. Ilyen cél lehet például egy termék megrendelése, vagy egy űrlap kitöltése.
Ezeket az oldalakat a kampány grafikai csomagjából szoktam elkészíteni, ami lehet PDF formátum, vagy akár InDesign csomag is. Szükség esetén az anyagból WordPress sablont is tudok készíteni.
Animált HTML5 banner, bannerkampányok, bannermutácók készítése
Key visual alapján vállalom statikus és HTML5 bannerkampányok, bannermutációk készítését akár több nyelven is. Jól bírom a monotonitást, 100 mutáció meg sem kottyan 🙂
A CSS fejlődésének köszönhetően ma már javascript kód nélkül is látványos animációkat tudunk létrehozni minimális kódmennyiséggel. Ezek az animációk minden modern eszköz és böngésző alatt egyformán működnek.
EDM, hírlevél készítés
A kapott anyagból elkészítem a HTML kódot, mely hírlevélküldő szoftver segítségével közvetlenül kiküldhető. A bevált 600px szélességet szoktam használni, táblázatos felépítéssel, kizárólag inline CSS kóddal. A hírlevelet tesztelem Gmail, Outlook, Thunderbird és mobileszközös levelezőprogramon is.
Az online hírlevelek készítése nem bonyolult feladat, de elég sok buktatója lehet a projektnek. Ezeket ebben a cikkben foglaltam össze. Általánosságban elmondható, hogy minél egyszerűbb a hírlevél felépítése, annál valószínűbb, hogy egyformán fog kinézni a különböző levelezőprogramokban.